ПЕРСПЕКТИВНЕ ПЛАНУВАННЯ
ІНТЕГРОВАНИХ ЗАНЯТЬ ІЗ ПРІОРИТЕТОМ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Тема тижня |
Тема, мета заняття
|
Дидактичні ігри |
| ВЕРЕСЕНЬ | |
Моє рідне місто | Поїздка в автобусі - закріплювати знання про геометричні фігури ( коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал), уміння рахувати в межах 5; - формувати уявлення про кількісний склад чисел з одиниць у межах 3; - навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками (величиною, кольором); - закріплювати вміння співвідносити число із цифрою; - розвивати увагу, пам’ять, уміння працювати, доводити власну думку; - виховувати інтерес до дій із числами, самостійність, активність
|
- Постав машину в гараж ( геометричні фігури, орієнтування в просторі); - Рахуй далі ( кількість та лічба) - Номер будинку (кількість, лічба, цифри) - Скільки чого побачили? ( кількість, лічба) - Полагодь фарби 9геометричні фігури) |
Мі дитячий садок | У дитячому садочку діти – наче у віночку - навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками; - порівнювати групи предметів, утворювати рівність із нерівності й навпаки; - вправляти у визначенні кількісного складу у межах 4; - закріплювати знання про частини доби; - розвивати здатність логічно мислити, обґрунтувати власні дії, доводити точку зору; - виховувати пізнавальний інтерес, бажання виконувати дії з множини | - У кого стільки ж? ( лічба та кількість) - Добери за формою ( геометричні фігури) - Передай м’яч далі ( лічба) - Знади собі пару ( кількість, лічба, цифри) - Чарівний мішечок ( геометричні фігури)
|
Великі та маленькі | Лісові гості - закріплювати вміння порівнювати висоту предметів за допомогою умовної мірки, рахувати в межах 5; - формувати поняття про склад числа 5 із двох менших; - вправляти в утворенні рівності з нерівності множин; - навчати розуміти нескладні задачі логічного змісту; - розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати; - виховувати пізнавальний інтерес, бажання грати в дидактичні ігри. | - Зберемо овочі, фрукти ( величина, кількість та лічба) - Де чия мама? ( кількість та лічба, величина) - Скажи навпаки (величина) - Назви одним словом ( узагальнення) |
Ігри та іграшки | У магазині іграшок - навчати порівнювати іграшки між собою, знаходити спільне та відмінне, встановлювати закономірність у розташуванні елементів ряду; - вправляти у порядковій лічбі в межах 5; - закріплювати вміння орієнтуватися в просторі ( справа, зліва, позаду, попереду, вгорі, внизу); - розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати; - виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість
| - У кого стільки ж? ( кількість та лічба) - Збудуємо піраміду ( серіація за величиною, порядкова лічба) - Магазин іграшок ( кількість та лічба) - Що змінилось? ( величина, кількість та лічба, розвиток уваги, пам’яті). |
| ЖОВТЕНЬ | |
Ходить осінь полем, гаєм… | Їжачок-хитрячок - конкретизувати й узагальнювати уявлення про овочі, фрукти та ягоди; - ознайомлювати з числом та цифрою 6, зі складом числа 6; - вправляти в розрізненні та називанні геометричних фігур; - розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, спів ставляти; - виховувати інтерес до лічби,самостійність у розв’язанні завдань | - У кого стільки ж? ( кількість та лічба) - Наповни кошики (кількість та лічба) - Зберемо овочі, фрукти (величина, кількість та лічба) - Назви одним словом ( узагальнення) - Чарівна яблуня *( додавання) - Зберемо овочі *( кількість, лічба) |
У кожного свій дім | Де ти, білочко, живеш? - закріплювати знання про житло диких тварин ( дупло, нора, барліг) - вправляти у лічбі в межах 6; - продовжувати формувати уявлення про відношення між суміжними числами, розуміти поняття «більше», «менше»; - навчати встановлювати закономірність під час побудови ряду елементів; - закріплювати вміння утворювати групи предметів, об’єднаних спільною ознакою; - розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, систематизувати, класифікувати, відповідати на запитання вихователя повним реченням; - виховувати інтерес до занять з математики. | - Розсели тварин (орієнтування в просторі) - Хто зави (класифікація, порядкова лічба) - Де мої сусіди? ( суміжні числа) - Добери дверцята ( величина, додавання, віднімання) - Швидко відповідай ( лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення) - Білчині запаси* ( кількість, лічба, орієнтування на площині, розвиток пам’яті) |
Хто як до зими готується | Як Баба Яга готувалась до зими - продовжувати формувати уявлення про підготовку людей до зими ( заготівля овочів, утеплення житла, купівля теплого одягу та взуття) - закріплювати вміння рахувати в межах 6, складати число 6 з двох менших, співвідносити число з цифрою, розуміти знаки «+», «-», «=»; - навчати вимірювати об’єм сипких речовин за допомогою умовної мірки; - закріплювати вміння порівнювати суміжні числа; - розвивати увагу, пам’ять, здатність сприймати нескладні задачі, умінні порівнювати, узагальнювати; - виховувати пізнавальний інтерес, самостійність у розв’язанні завдань вихователя. - | - У кого стільки ж? ( кількість та лічба) - Консервуємо овочі (кількість та лічба) - Виклади килимок (геометричні фігури, орієнтування на площині) - Швидко відповідай (лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення) - Склади квартет ( класифікація, узагальнення) |
Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати | Овочі та фрукти – корисні продукти - продовжувати формувати уявлення про здоров’я, значення «здорового» харчування, користь вживання овочів та фруктів; - вправляти в лічбі в межах 6, у розкладанні числа 6 на два менших; - закріплювати вміння орієнтуватися у просторі, визначати форму предметів; - навчати встановлювати закономірність, побудови ряду елементів, вилучати завий, знаходити той, якого бракує; - розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати,класифікувати, узагальнювати; - виховувати пізнавальний інтерес, бажання вживати овочі та фрукти
| - Корисне та шкідливе 9 розвиток мислення) - Що для чого потрібно? ( розвиток мислення) - Зберемо яблуко, моркву ( величина, кількість та лічба) |
|
ЛИСТОПАД | |
Україна – моя Батьківщина | У гостях у бабусі в оселі - розширювати уявлення про побут, предмети вжитку та їх призначення ( піч, лава, стіл, скриня); про страви національної кухні; - закріплювати вміння розрізняти насіння зернових культур; - навчати порівнювати колишні та сучасні предмети побуту; - вправляти в орієнтуванні у просторі ( під, над, за, на, ліворуч, праворуч); - закріпити навички кількісної та порядкової лічби в межах 6; - навчати розв’язувати задачі на знаходження суми та залишку чисел в межах 6; - розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати, узагальнювати, міркувати; - виховувати інтерес до минулого свого народу | - Приготуй салат ( кількість, лічба) - Відгадай, що в якому мішечку ( розвиток логічного мислення) - Кого не стало і хто де був?* ( орієнтування на площині, розвиток пам’яті) - Скільки яєць знесла курка?* ( кількість, лічба) - Що зробив не гончар?* ( розвиток логічного мислення) - Незвичайні приклади, або Що приготувала бабуся? ( розвиток логічного мислення, пам’яті) |
Україна – моя Батьківщина | На ярмарку - розширювати уявлення про традицію ярмаркування; - закріплювати розуміння узагальнювальних понять – одяг, посуд, взуття, овочі, фрукти; - навчати складати групи предметів одного виду, які відрізняються якісними ознаками ( кольором, формою, величиною); - ознайомлювати з об’ємними геометричними фігурами, навчати порівнювати їх із площинними геометричними фігурами; - вправляти у лічбі в межах 6, у розкладанні числа 6 на два менших; - закріплювати вміння утворювати рівність з нерівності двох множин і навпаки; - розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати й узагальнювати4 - Виховувати пізнавальний інтерес - | - Добери за формою ( геометричні фігури) - Магазин * ( кількість та лічба; орієнтування на площині) - У кого стільки ж? ( кількість та лічба0 - Що зайве? ( класифікація, порядкова лічба) - Назви одним словом (узагальнення) |
Речі навколо нас | Супермаркет - розширювати уявлення про предмети побуту; місце, де їх можна придбати тощо; - ознайомлювати з числом та цифрою 7, зі складом числа 7 із двох менших; - вправляти у кількісній та порядковій лічбі в межах 7; - закріплювати знання про час ( вчора, сьогодні, завтра), уміння користуватися геометричними фігурами як еталонами під час визначення форми предметів; - вправляти у складанні речень з числівниками за картинами; - розвивати увагу, уяву, творчі здібності, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати; - виховувати наполегливість, пізнавальний інтерес, бажання доводити власну думку. | - У кого стільки ж ( кількість та лічба) - Виправ помилку ( кількість та лічба) - Добери за формою ( геометричні фігури) - Магазин (кількість та лічба, орієнтування в просторі) - Що зайве? ( класифікація, порядкова лічба) - Склади квартет ( ласифікація) - Назви одним словом ( узагальнення) |
Де вода, там життя | Лист від Русалоньки - розширювати уявлення про море та його мешканців; - удосконалювати навички кількісної та порядкової лічби у прямому та зворотному порядку; - вправляти у розв’язанні математичних прикладів у межах 7; - закріплювати знання про суміжні числа, геометричні фігури, уміння орієнтуватися в просторі; - розвивати уміння співвідносити, порівнювати, абстрагуватися; - виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість та самостійність у розв’язанні ігрових завдань | - Рибки в акваріумі ( кількість та лічба, орієнтуванні в просторі) - Спіймай рибку ( додавання, віднімання) - Під і над ( орієнтування в просторі) - Морські мешканці* ( кількість, лічба) |
Немає коментарів:
Дописати коментар