Пам’ятка
Степ-аеробіка як форма організації фізкультурного заняття
Степ-aеробікa — ритмічні рухи вгору і вниз по cтеп-плaтформі. Заняття степ-аеробікою сприяють розвитку рухливості суглобів, формуванню зводу cтопи, удосконаленню рівноваги. Степ-aеробіку винайшла наприкінці ХХ століття відома американка фітнеc-інcтруктор Джин Міллер (Gin Miller). Після трaвми колінa вона для зміцнення м’язів і прискорення одужання використовувала у тренуваннях сходинки ганку свого будинку. Ритмічні підйоми і cпуcки сходинками принесли чудовий результат. Видужавши, Джин створила нa оcнові cвого домaшнього реaбілітaційного комплекcу новий вид aеробіки, що одержав назву «cтеп-aеробікa».
Стурктура заняття зі степ-аеробіки:
- вступна частина - діти оббігають або обходять ослони «змійкою»;
- загальнорозвивальні вправи — виконуються у різних вихідних положеннях (стоячи, сидячи, лежачи). Такі вправи розвивають відчуття рівноваги, координацію рухів і сприяють розвитку орієнтування у просторі;
- основна частина - різноманітні вправи на розвиток сили, спритності, витривалості, зокрема з різними атрибутами;
- рухливі ігри й естафети;
· заключна частина - вправи з низьким рівнем інтенсивності на вентиляцію легенів.
Організовуючи заняття зі степ-аеробіки, насамперед слід пам’ятати про техніку безпеки. Дуже важливо правильно забезпечити фізичне навантаження для дітей певного віку, дозуючи його з урахуванням стану здоров’я дітей та рівня їхньої фізичної підготовленості. Складні вправи потрібно чергувати з менш складними.
Щоб заняття з використанням степ-платформи були безпечними, діти мають оволодіти технікою степ-аеробіки. Навчати дітей рухів рук необхідно тільки тоді, коли вони досконало опанують рухи ніг.
Основними правилами техніки виконання степ-аеробіки є такі:
· виконувати кроки в центр степ-платформи;
· при підйомі на степ-платформу ставити всю підошву ступні, а спускаючись, ставити ногу з носка на п’яту, перш ніж зробити наступний крок;
· спустившись зі степ-платформи, залишатися стояти неподалік від неї - не відступати більше, ніж на довжину ступні від степ-платформи;
· не підніматися й не спускатися зі степ-платформи, стоячи до неї спиною;
· робити крок з легкістю, не вдаряти по степ-платформі ногами.
Техніка степ-аеробіки сприяє формуванню у дітей правильної постави. Тому дуже важливо час від часу нагадувати їм про необхідність збереження правильного положення тіла під час виконання всіх рухів.
Особливе місце на заняттях зі степ-аеробіки посідає музика. Вона є одночасно мотивуючим чинником, спрямовує хід тренування і визначає швидкість рухів. Тому, добираючи музичний супровід, слід зважати на наявність у композиції чіткого ударного ритму. Для кожного етапу заняття варто підбирати музику відповідного темпу і тривалості.
Важливим прийомом на заняттях зі степ-аеробіки є словесні команди. Вони повинні бути короткими й чіткими. Словесні команди застосовують при перешикуваннях, зміні вихідного положення, а також у випадках, коли більшість дітей припускається однієї й тієї самої помилки, скажімо: не тримають спину рівно, відходять від степ-платформи тощо.
Пам’ятка
Вимоги зі створення безпечних умов під час виконання вправ з рівноваги
Вправи з рівноваги мають дуже велике значення для дітей дошкільного віку, оскільки вміння зберігати рівновагу необхідно дитині не лише під час виконання вправ, а й у повсякденні. Утримання рівноваги забезпечується рефлекторно за рахунок узгодженої роботи сенсорних систем та вестибулярного апарату. В умовах дошкільного навчального закладу для розвитку відчуття рівноваги використовують канат, дошку, гімнастичну лаву, колоду, куб, батут, вкопані у грунт автомобільні покришки тощо. При цьому обов’язково навколо спортивних снарядів слід укладати гімнастичні мати, щільно притискуючи їх одну до одної, та закріплювати так, щоб уникнути їх ковзання.
Вправи на колоді, лаві та піднятій дошці
На початку навчання дітей ходьби у рівновазі по лаві, колоді чи піднятій дошці, слід використовувати лише один снаряд, щоб забезпечити страхування кожної дитини.
Дитину слід тримати за руку, допомагаючи піднятись на снаряд, а потім страхувати, супроводжуючи її від початку пересування до кінця. Під час спускання чи зістрибування з лави, колоди чи піднятої дошки слід стояти збоку дитини, надаючи їй допомогу. З іншими дітьми, які стоять у колоні по одному та готуються до виконання вправи, має бути помічник вихователя.
Якщо ж надалі вправи з рівноваги діти виконуватимуть по підгрупах і буде використано дві лави, колоди чи підняті дошки, то інструктор з фізичної культури має стояти між спортивними снарядами у кінці руху та страхувати дітей під час зістрибування. Вихователь групи при цьому має стояти між двома спортивними снарядами на початку руху дітей, допомагаючи їм підніматись на снаряд.
За потреби можна страхувати дітей, просуваючись між двома спортивними снарядами спиною вперед обличчям до дітей до кінця руху.
Якщо вправи з рівноваги діти виконують поточним способом, то слід стежити, щоб на спортивному снаряді одночасно перебувало не більше чотирьох дітей. Страхувати дітей при цьому слід з обох боків лави, колоди чи піднятої дошки.
Примітка: страхування дітей під час виконання вправ на похилій поверхні (піднятій з одного боку дошки) здійснюється аналогічно.
ü зістрибувати з лави, важко приземляючись на всю стопу та на прямі ноги;
ü швидко пересуватися по гімнастичній лаві, колоді, чи піднятій дошці потоком у кількості більше чотирьох осіб;
ü не дотримуватися відповідного інтервалу під час виконання вправ з рівноваги;
ü виконувати вправи з рівноваги без страхування інструктором з фізичної культури чи вихователем;
ü виконувати вправи на піднятій опорі (лава, колода, дошка, куб тощо), якщо спортивний снаряд не обкладено матами з обох боків та у місці зістрибування.
Пам’ятка
Орієнтовна структура фізкультурно-оздоровчої прогулянки
v Ігровий момент
v Спостереження та праця в природі
v Різні види ходьби та біг
v Загальнорозвивальні вправи
v Основні рухи та спортивні вправи
v Рухливі, спортивні, народні ігри
v Оздоровчі технології (дихальна гімнастика, самомасаж, пальчикова гімнастика, психогімнастика, різноманітні прийоми загартування тощо)
v Самостійна рухова діяльність дітей
Немає коментарів:
Дописати коментар