КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ДІТИ
(методичні рекомендації)
На сучасному етапі розвитку дошкільної освіти
спостерігається тенденція до більш широкого використання комп’ютерних технологій для виховання, навчання та
розвитку дітей дошкільного віку. Зазначу, що у роботі з дітьми, які не досягли
5-річного віку використання гаджетів не рекомендується. Таким чином, уся
освітня робота має здійснюватися виключно з батьками вихованців задля
ознайомлення їх зі змістом, формами і методами розвитку їхніх дітей. Відповідно
до розділу ХІІ Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, що
затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 року
№234 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 за №№563/28693,
тривалість безперервної роботи перед монітором комп’ютера для дітей 5-річного
віку не має перевищувати 10 хв.
Максимальна кратність роботи протягом тижня для дітей 5 і
6 років -2 рази.
Дні тижня в які доцільно працювати з комп’ютером:
-
вівторок,
четвер – оптимальні дні;
-
понеділок
- можливо використовувати гаджети;
-
п’ятниця
- не рекомендовано.
Рекомендований
для занять час дня:
-
перша
половина – оптимально;
-
друга
половина – допустимо.
Місце в 25-хвилинному занятті – середина заняття, між
ввідною і заключною частинами.
Обов’язково, перед і після роботи за комп’ютером або
іншими гаджетами, робити спеціальну гімнастику для очей та опорно-рухового
апарату, м’язів тулуба, особливо спини, що знаходяться в статичному стані,
м’язів кисті працюючої руки.
У роботі з дітьми можуть використовуватися: розвивальні
комп’ютерні ігри, дидактичні комп’ютерні ігри, ігри-забави, комп’ютерні
діагностичні ігри, пізнавальні відеоролики або відеофрагменти створені як самим
педагогом, так і вже існуючих і інтернеті.
Розвивальні комп’ютерні ігри спрямовані на формування
загальних розумових здібностей, а також
пам’яті, мислення, уваги та інших психічних процесів. Дидактичні ігри-це ігри,
які безпосередньо обумовлені формуванням дидактичних уявлень, з основами
систематизації, класифікації, систезу, аналізу понять.
Ігри-забави дають можливість дітям розважитись, здійснити
пошукові дії та побачити на екрані свій результат у вигляді певного елементу (
наприклад, мультфільм «Розповіді Доброї Книги» тощо).
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ
З ВИКОРИСТАННЯ
КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Чарівна яблуня
Мета:
-
вправляти
у розв’язанні прикладів на додавання та віднімання в межах 6;
-
розвивати
зорове сприймання, увагу, логічне мислення;
-
виховувати
активність, інтерес до ігор із використанням ІКТ.
Обладнання: ноутбук
Хід гри
Вихователь виводить на екрані ноутбука зображення яблуні.
Відтак читає вірш про яблуню, яка пропонує зірвати з неї яблучка, попередньо
розв’язавши приклади. Діти обчислюють приклади, і з кожною правильною
відповіддю яблучка падають вниз.
Кіт і миші
Мета:
-
вправляти
у розв’язанні прикладів на додавання та віднімання одиниці в межах 6;
-
розвивати
увагу, пам’ять, логічне мислення;
-
виховувати
інтерес до ігор з використанням ІКТ, самостійність у розв’язанні ігрових
завдань.
Обладнання: ноутбук
Хід гри
Вихователь виводить на екран ноутбука зображення кота,
мишей та прикладів на додавання та віднімання одиниці в межах 6. Якщо діти
розв’язують приклад правильно, вихователь наводить курсор на мишку, клацає по
ній – і вона тікає в нірку.
Графічні диктанти
для майбутніх першокласників
Графічні диктанти для дошкільнят дуже допомагають батькам і педагогам планомірно підготувати дитину до школи і уникнути таких типових труднощів у навчанні, як нерозвиненість орфографічної пильності, непосидючість і неуважність. Регулярні заняття з графічними диктантами розвивають у дитини довільну увагу, просторову уяву, дрібну моторику пальців рук, координацію рухів, посидючість.
Малювання по клітинках – дуже захоплююче і корисне заняття для дітей. Графічні диктанти можуть з успіхом застосовуватися для дітей від 5 до 10 років.
Графічні диктанти розширюють кругозір, збільшують словниковий запас, навчають орієнтуватися в зошиті, знайомлять з різними способами зображення предметів.
Як працювати з графічними диктантами:
Графічний диктант можна виконувати у двох варіантах:
1. Дитині пропонують зразок геометричного малюнка і просять повторити точно такий же малюнок в зошиті в клітинку.
2. Дорослий диктує послідовність дій із зазначенням числа клітинок і їх напрямів (вліво, вправо, вгору, вниз), дитина виконує роботу на слух, а потім порівнює методом накладання своє зображення орнаменту або фігури зі зразком в посібнику.
Підбирайте завдання за принципом «від простого до складного». Починайте з простих диктантів і поступово переходьте до більш складних.
Для занять необхідний зошит у клітинку, простий олівець і гумка, щоб дитина могла завжди виправити неправильну лінію. Для дітей 5 – 6-ти років краще використовувати зошит у велику клітинку (0,8 мм), щоб не перенапружувати зір.
Приклад диктування графічного диктанту: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вгору, 2 клітинки вліво, 4 клітинки вниз, 1 клітинка вправо.
Під час занять дуже важливий настрій дитини і доброзичливе ставлення дорослого. Пам’ятайте, що заняття для дитини – не іспит, а гра. Допомагайте малюкові, стежте за тим, щоб він не помилявся. Результат роботи завжди повинен задовольняти дитину, щоб ій знову і знову хотілося малювати по клітинках.
Графічні диктанти http://before13.blogspot.com/p/blog-page_44.html
Немає коментарів:
Дописати коментар