Батьківська сторінка

                                                            


                                                                             

КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ДІТИ

(методичні рекомендації)

На сучасному етапі розвитку дошкільної освіти спостерігається тенденція до більш широкого використання комп’ютерних  технологій для виховання, навчання та розвитку дітей дошкільного віку. Зазначу, що у роботі з дітьми, які не досягли 5-річного віку використання гаджетів не рекомендується. Таким чином, уся освітня робота має здійснюватися виключно з батьками вихованців задля ознайомлення їх зі змістом, формами і методами розвитку їхніх дітей. Відповідно до розділу ХІІ Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, що затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 року №234 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 за №№563/28693, тривалість безперервної роботи перед монітором комп’ютера для дітей 5-річного віку не має перевищувати 10 хв.

Максимальна кратність роботи протягом тижня для дітей 5 і 6 років -2 рази.

Дні тижня в які доцільно працювати з комп’ютером:

-                  вівторок, четвер – оптимальні дні;

-                  понеділок - можливо використовувати гаджети;

-                  п’ятниця - не рекомендовано.

Рекомендований для занять час дня:

-                  перша половина – оптимально;

-                  друга половина – допустимо.

 

Місце в 25-хвилинному занятті – середина заняття, між ввідною і заключною частинами.

Обов’язково, перед і після роботи за комп’ютером або іншими гаджетами, робити спеціальну гімнастику для очей та опорно-рухового апарату, м’язів тулуба, особливо спини, що знаходяться в статичному стані, м’язів кисті працюючої руки.

У роботі з дітьми можуть використовуватися: розвивальні комп’ютерні ігри, дидактичні комп’ютерні ігри, ігри-забави, комп’ютерні діагностичні ігри, пізнавальні відеоролики або відеофрагменти створені як самим педагогом, так і вже існуючих і інтернеті.

Розвивальні комп’ютерні ігри спрямовані на формування загальних розумових  здібностей, а також пам’яті, мислення, уваги та інших психічних процесів. Дидактичні ігри-це ігри, які безпосередньо обумовлені формуванням дидактичних уявлень, з основами систематизації, класифікації, систезу, аналізу понять.

Ігри-забави дають можливість дітям розважитись, здійснити пошукові дії та побачити на екрані свій результат у вигляді певного елементу ( наприклад, мультфільм «Розповіді Доброї Книги» тощо).

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ

З ВИКОРИСТАННЯ  КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Чарівна яблуня

Мета:

-                  вправляти у розв’язанні прикладів на додавання та віднімання в межах 6;

-                  розвивати зорове сприймання, увагу, логічне мислення;

-                  виховувати активність, інтерес до ігор із використанням ІКТ.

Обладнання: ноутбук

Хід гри

Вихователь виводить на екрані ноутбука зображення яблуні. Відтак читає вірш про яблуню, яка пропонує зірвати з неї яблучка, попередньо розв’язавши приклади. Діти обчислюють приклади, і з кожною правильною відповіддю яблучка падають вниз.

Кіт і миші

Мета:

-                  вправляти у розв’язанні прикладів на додавання та віднімання одиниці в межах 6;

-                  розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення;

-                  виховувати інтерес до ігор з використанням ІКТ, самостійність у розв’язанні ігрових завдань.

Обладнання: ноутбук

Хід гри

Вихователь виводить на екран ноутбука зображення кота, мишей та прикладів на додавання та віднімання одиниці в межах 6. Якщо діти розв’язують приклад правильно, вихователь наводить курсор на мишку, клацає по ній – і вона тікає в нірку.

Графічні диктанти 

для  майбутніх першокласників


Графічні диктанти для дошкільнят дуже допомагають батькам і педагогам планомірно підготувати дитину до школи і уникнути таких типових труднощів у навчанні, як нерозвиненість орфографічної пильності, непосидючість і неуважність. Регулярні заняття з графічними диктантами розвивають у дитини довільну увагу, просторову уяву, дрібну моторику пальців рук, координацію рухів, посидючість.

Малювання по клітинках – дуже захоплююче і корисне заняття для дітей. Графічні диктанти можуть з успіхом застосовуватися для дітей від 5 до 10 років.

Графічні диктанти розширюють кругозір, збільшують словниковий запас, навчають орієнтуватися в зошиті, знайомлять з різними способами зображення предметів.

Як працювати з графічними диктантами:

Графічний диктант можна виконувати у двох варіантах:

 1. Дитині пропонують зразок геометричного малюнка і просять повторити точно такий же малюнок в зошиті в клітинку.

 2. Дорослий диктує послідовність дій із зазначенням числа клітинок і їх напрямів (вліво, вправо, вгору, вниз), дитина виконує роботу на слух, а потім порівнює методом накладання своє зображення орнаменту або фігури зі зразком в посібнику.

Підбирайте завдання за принципом «від простого до складного». Починайте з простих диктантів і поступово переходьте до більш складних.

Для занять необхідний зошит у клітинку, простий олівець і гумка, щоб дитина могла завжди виправити неправильну лінію. Для дітей 5 – 6-ти років краще використовувати зошит у велику клітинку (0,8 мм), щоб не перенапружувати зір.

Приклад диктування графічного диктанту: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вгору, 2 клітинки вліво, 4 клітинки вниз, 1 клітинка вправо.

Під час занять дуже важливий настрій дитини і доброзичливе ставлення дорослого. Пам’ятайте, що заняття для дитини – не іспит, а гра. Допомагайте малюкові, стежте за тим, щоб він не помилявся. Результат роботи завжди повинен задовольняти дитину, щоб ій знову і знову хотілося малювати по клітинках.

Графічні диктанти  http://before13.blogspot.com/p/blog-page_44.html

Немає коментарів:

Дописати коментар